fredag 3 juli 2015

Midsommarafton 2015

Så blev det midsommar 2015.


Fimpen vaknade och käkade jordgubbar. Var lite halvtjurig, som den treåring han är.



Pampas vaknade, hörde att jag spolade vatten i badrummet och kom som ett skott. Han älskar att bada. Och är glad som den bebis han är.




Efter att Fimpen vaknat ordentligt så fick han också midsommarbada och en midsommarpresent - kritor som det går att måla med i badet.




Här är det meningen att vi ska klä midsommarstången men Fimpen är en star wars alternativt en dödare. Treårslivet alltså. Det kan inte vara lätt.



Jag fick med mig honom för att plocka blommor, men vi kom inte många meter innan han började frysa. Det var inte världens varmaste midsommar, det måste jag ge honom. Här är vi på stigen mellan vårt hus och brevlådan.



Jordgubbspaus!


Efter att ha kittat om till varmare skor, regnjacka och mössa drog vi ut på lupinjakt.




Av sin farbror fick han en godispåse och då var livet värt att leva igen.






När jag tänkte på barn och midsommar INNAN jag fick barn tänkte jag att jag skulle ha asmånga kort på barn som log i sina blomsterkransar. Sen fick jag barn och insåg det absurda i att två barn ska le och vilja ha kransar på samma kort tillsammans.



Obligatorisk midsommarlunch på punchverandan. Tror att Fimpen endast åt knäcke med abnorba mängder smör.








Roten till många problem när du är tre år: tröttma. Han somnade såhär, i sin fars knä under lunchen. Sen sa vi att han fick vara uppe hur länge han ville, så då stannade han uppe till halv två på natten, när jag tvingade honom i säng.







Ovan: familjebilder och varmfleece. Nedan: dans kring stång.





Den här midsommar blev lite lugnare än den förra. Midsommar 2014 hade vi runt 30 gäster, den här bara två. Min man skulle ändå grilla en hel gris, trots att jag inte äter kött och de var tre som skulle dela på den. På grillen ligger även sötpotatis. Sötpotatis kan vara det bästa som uppfunnits någonsin.


Så gick klockan och den blev halv två och jag tvingade Fimpen i säng och somnade själv på kuppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar