lördag 25 juli 2015

Juni och juli 2015

Så blev ÄNTLIGEN jordgubbarna också klara och varje morgon tog jag med mig barnen ut för att plocka till frukosten. 


Jordgubbslandet är enormt. Jag hade en dröm om när vi flyttade till hus så skulle vi ha ett land som barnen skulle kunna gå ut till och plocka sina jordgubbar själv. Min dröm gick lite överstyr och nu har vi fler jordgubbar än vad vi behöver. 


Fimpen är även en sucker för smultron, så den delen får vi nog utöka. Älskar i alla fall det här. Att de följer med mig ut, skriker JAA! när jag frågar om vi ska gå ut och plocka (i alla fall den som kan svara på min fråga) och som sätter sig och äter även om de är morgontjuriga. 






Nu har vi så mycket jordgubbar att jag har börjat frysa in. Runt fem liter ligger i frysen och då har vi bara plockat kanske en tiondel av alla jordgubbar vi har. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar