lördag 5 september 2015

Så det dåliga åh, herre Gud, vi måste göra något av alla vinbär!-samvetet gjorde att jag och Fimpen ställde oss och bakade bland annat muffins. Eftersom mina föräldrar skulle komma på besök senare i veckan passade det dessutom bra. Det gäller att ladda upp frysen med fika innan de där två kommer. 




Det känns som om jag nästan konstant har en unge som klättrar på mig. Och är det inte en unge så kommer en katt och hoppar upp på min axel. Jobbigt för ryggen, mysigt för sinnet.





Han gör nästan alla moment själv nu, den där Fimpen. Knäcka ägg, röra, hälla i. 




1 kommentar:

  1. Vinbärssamvetet!! Gaah! Har varit väldigt stressad över oändliga mängder röda vinbär. Förbrukade stora mängder bär genom att koka sylt med ingefära och kanel. http://www.dn.se/mat-dryck/recept/sylt-med-roda-vinbar/
    Blev väldigt gott, kommer jag ihåg. Även toppen till syltkakor och andra bakverk eftersom det är så härligt sötsurt, och lite kryddigt.
    /Christina

    SvaraRadera