måndag 28 september 2015

Jag och mitt livs kärlek firade att vi hade varit gifta i fem år så vi lämnade barnen hos mina föräldrar och drog på fir i Köpenhamn. Vi firade genom att äta oss genom staden.
 



Vi började med banh mi och tacos på Torvehallerne. Ja, räkorna åts sådär, jag tyckte dock att de stack mig för mycket i munnen och bröt av deras huvuden efter ett tag. Det här var verkligen en resa för min man. Jävlar vad vi åt. Jävlar vad han älskar mat.  



Här är vi på vårt hotell. Första dagen spenderade jag timmar i badkaret och i sängen. Min man var ute själv en sväng. Åt en kebab. Kände av stämningen. Sen svirade vi om, drog ut till Kodbyen och restauranghoppade. Drack drink på ett ställe, åt sen smårätter på olika ställen. Himla himla mysigt. 

Dagen efter åt vi brunch på Mother efter tips från en som bor i Köpenhamn. Gjorde klassikern att ta supermycket mat och bli mätt alldeles för tidigt.



Sen ville min man ha tacos igen. Jag var proppmätt. 




Efter att ha rullat genom Köpenhamns gator så tog vi tåget tillbaka hem och till våra barn igen. 

1 kommentar: