torsdag 9 oktober 2014

Björnbär

När Pampas kom så hade jag en hel del inlägg på gång, där jag hade lagt in bilder och skrivit rubrik, men ingen text. Så nu blir det lite hoppande och en hel del sensommar, men saker som jag ändå vill ha kvar och gå tillbaka och läsa om, när vi har bott i det här huset i tjugo år eller så.
 
När sommaren kom till vårt hus och vår trädgård så sa min man att det var synd att vi inte hade en björnbärsbuske. Så kom min mamma på besök och häpp! så hittade hon en vid en av vår verandas gavlar. Jävlar i min lilla låda vad den där busken producerat!

 
De bär vi inte ätit direkt har vi frusit in.

 
Björnbär med kompisarna morot och betor i olika färger.

 
Jag fryser björnbären styckvis (på en plåt eller liknande) så att de inte blir en enda stor klump med björnbär. Jag vet inte riktigt vad det blir av alla bär, men jag tänker paj. Hell, jag tänker alltid paj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar