torsdag 3 oktober 2013

Bildbomb


Ett stycke kök med kakel som vi kanske inte valt själva, men okej, små människoansikten? Varför inte?


Glasverandan. Som mannen som bor där nu har gjort själv. Denna man. Världens mest ödmjuka och fina. Han är redan inbjuden på fika (nästan) när han vill. 


Idag matrum. När vi flyttar in kommer det antagligen att bli bibliotek.


Hörru älskling, kan du räcka mig en cocktail  (Inbillar mig att jag ständigt kommer att vara salongsberusad i detta hus. Hur nu det ska gå till när jag samtidigt ständigt kommer att vara gravid, klä mig i oljerock och köra runt i en gammal jeep.)


Hörru älskling, jag har flyttat till den här verandan! Varför dröjer min drink?


Rum som nog kommer att bli Fimpens lekrum. Eventuellt ligger det lite off (ni vet i ena flygeln) och eftersom han alltid vill vara där vi är kan det hända att han inte vill hänga här inne. Vi funderar även på matrum. Och min man funderar på skafferi. Trots att jag har sagt nej.

Stora (enorma) sovrummet. Dålig bild, på det här kortet ser det ut som om sängen är helt intryckt, det var den inte. 


Ett rum som är lika stort som vår lägenhet idag är. Funderar på discohall bowlingbana eller lite mer Svenssoninspirerade tv-rum. 


Del av trädgård. Som jag ska odla. Jävlar vad med jordgubbar vi kommer att ha.


Jordkällare. Här ställer vi tydligen även öl till grannen Svante när han har hjälpt oss med diverse grejer och tackat nej till betalning. 


Köket igen. Ni ser bänken till vänster? Även där kommer jag att sitta med min drink medan min man lagar mat.

5 kommentarer:

  1. Min avundsjuka är inte klädsam.

    SvaraRadera
  2. Alltså så SJUKT fint! Hurra för det! Och du, vad det gäller att "kunna" saker, äsch, det är inte så viktigt. Man lär sig efter hand. Ett par år in på mitt husköp kan jag svara på skitkonstiga frågor som jag inte hade någon aning om ens att man kunde ställa. Du får fråga mig om du vill! Och det mesta går att googla.

    SvaraRadera
  3. Så himla fint! Får mig att vilja flytta till hus typ nu på direkten! Vill också sitta och dricka drinkar på en såndär fin veranda medan min man lagar mat och min unge leker i trädgården. Avis? Ja!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! Och Fixar-Svante som granne, kan ju inte bli bättre. Kram!

    SvaraRadera
  5. Hurra för husblogg! Och för verandor och bibliotek och hela köret!

    SvaraRadera