lördag 14 februari 2015

Den sjätte januari 2015

Vi har så väldigt många tavlor som inte kommer upp för att vi inte är överens om hur och var de ska hänga. Det är broderade sjömän och kort på min farfar i sjömanskostym och barnbilder på min man och citat från vårt bröllop. De står alla i en skrubb och väntar på att vi på något magiskt sätt ska komma överens. Ibland tar jag ut dem ur skrubben och byter ram på en, justerar en bild så att den inte hänger snett. Tavlor är min grej, helt enkelt, lika mycket som lampor är min mans grej. Lite suddiga bilder från en kväll i början av januari när jag renoverade en ram:
 
 
I sådana här gamla ramar är det lite pilligare än med en Ikea-ram. Fimpen var med som vanligt och hjälpte till att dra ut gammal nubb.  
 

 
Och en suddig Pampas gjorde också ett gästspel.

 
I ramen satte vi ett annat motiv än vad det från början varit.

 
Och på politikväggen smög jag dit en ny tavla. På politikväggen hänger nu en stödtavla för Syrien (pengarna gick till fina ändamål), en tavla som fördömer mänskligheten, en feministtavla, en tavla med rysk propogandatext samt en gröna vågen-tavla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar