tisdag 25 november 2014

Den värsta sysslan

Nu har vi snart bott i vårt hus i ett år. Vad som varit absolut tråkigast under detta år? Förutom att vi tydligen måste städa så jävla mycket mer än när vi bodde i lägenhet och diskmaskinen som gått sönder inte en gång, utan två (och ja, allt nedrans vardagspusslande när både jag och min man jobbar tio mil bort) så är fan lövkrattande min värsta hus-syssla. Fy tusan vad mycket löv det finns på ett äppelträd.

En dag försökte vi göra det bästa av det genom att grillkorvspausa mitt i och hoppa lite i de där lövhögarna då och då. Nästa höst åker vi nog bort så vi slipper se eländet.








3 kommentarer:

  1. Så jäääkla tradigt! På våra blygsamma 400 kvm ryms fyra äppelträd, krikon- plommon- päron och körsbärsträd. Krattar hjälpligt och klipper ner resten till smul med gräsklippare. Än värre än löven tycker jag att fallfrukten är :(

    SvaraRadera
  2. Men näst sista bilden! När de sitter och skrattar tillsammans <3

    SvaraRadera