söndag 8 mars 2015

Den första mars 2015

Jag har ständig frukostschizofreni. Jag vet inte vem jag är och jag är många frukostpersoner i en. Jag testar ständigt nya grejer och hittar liksom inte den ultimata frukosten. Den ska vara snabb, god och nyttig. Ofta hittar jag en grej, äter den i två veckor och tröttnar. Och ja, jag har testat allt.
 
Det i kombination med att jag verkligen verkligen inte ville vara sjuk något mer gjorde att jag en morgon blandade till allt grönt jag kunde hitta i köket - persilja, kiwi, spenat med andra nyttiga grejer som honung och ingefära. Smoothie kan vara min nya grej. Men det är inte perfekt (för mycket att diska, tröttnar snabbt). Måste hitta något perfekt. Kampen fortsätter.
 
 



2 kommentarer:

  1. Rekommenderar egengjord havrefil. Vatten+havregryn+surdeg, stå i rumstemperatur minst över natten. Kan göras mycket åt gången. Bra att smaksätta med ingefära.

    SvaraRadera
  2. Ett plus måste ju dock vara att få börja dagen med att dricka något ur champagneglas!

    SvaraRadera