lördag 4 april 2015

Den tjugoåttonde mars 2015

Helgen i vecka 13 kom vi överens om skulle vara Den Stora Trädgårdshelgen. Jag och barnen tog på oss och gick ut till det här gråa, bruna tråkiga: 


Någon har inte lärt sig vad kul väder är ännu, utan var skitnöjd över att få ligga i fleeceställ på gräsmattan för första gången.


VI hade bestämt oss för att inte bända upp alla trasiga och murkna stockar som legat som gångar i trädgårdslandet. Det var helt enkelt ett för stort projekt.


Men så skulle jag bara känna lite på en. Den lossnade jättelätt.


Hoppsan! Så hade jag lyft bort några fler.



Fimpen i 115 olika nyanser av rött.



Under tiden som jag kroppsarbete så varmrökte min man fisk.



Efter kroppsarbete fick jag bubbel, som sig bör.

Jag tog bort alla stubbar utom fem. Så himla typiskt att krokna precis innan det hela var klart, men mina armar började att skaka, så min man fick ta de sista. Nu ligger de där på gräsmattan och förstör den tills någon orkar köra bort dem till tippen.

Laxen? Den blev mycket god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar