måndag 11 april 2016

Strömavbrott och vedspis

Hej lilla försummade blogg,

nu är jag här igen. Vi får se hur länge jag är här den här gången. Började kolla lite om hur vi hade det förra våren och kom på att det är lite mysigt att kolla tillbaka hur livet i huset varit så nu har jag en del att uppdatera.

Vi börjar med en av höstens stora händelser. I november kom det längsta strömavbrottet jag varit med om. I över 24 timmar försvann strömmen i en storm som drog förbi oss. Stormen fällde även några träd, släppte ut grannens får på vägen och delar av vårt staket fälldes.



Jag och Fimpen kröp ner under filtar och täcken i soffan och låg och pratade lite om ditt och datt. Med strömmen försvann även värmen och vår enda värmekälla (och möjlighet till att laga mat) var vår vedeldade ugn i köket. Lika delar mysigt och obekvämt.







Dagen efter kontrollerade vi skador innan vi åkte hem till barnens farmor för att vänta ut strömmen som kom så småingom igen. Allt i frysen fick slängas och stora delar av staketet rivas. Men en historia att berätta fick vi också och Fimpen pratar fortfarande om STORMEN!!!.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar