onsdag 6 augusti 2014

Grannens ägg

Vår granne har höns som ibland smiter och kommer in och sprätter hos oss. Så väldigt mysigt och bra, eftersom vi funderat på höns men nog inte klarar av att det finns räv och massor av rovfåglar som tydligen är ganska pigga på de där hönsen. Med tanke på hur upprörd jag blir när rådjur och sniglar äter på det jag odlat kan jag inte ens tänka på hur jag skulle reagera om någon tog höns som skulle bo i vårt (färdiga) hönshus.
 
 
Något annat som är fint? Att granntjejerna (fyra, åtta och tio år) ibland sitter invid vägen och säljer dessa ägg. Och att grannen ibland kommer över med olikfärgade, olikformade ägg. Det påminner mig om när jag var liten och vi fick en krona för varje ägg vi hittade i buskarna hos farmor och farfar (eller senare hos min faster och farbror, när farmor och farfar flyttade från gården och de in).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar